Умови доступності закладу для навчання дітей з особливими освітніми потребами

Умови доступності Клеванського ЗДО №2 (ясла садок) для навчання дітей з особливими освітніми потребами

УМОВИ, створені у Клеванському закладі дошкільної освіти №2 (ясла-садок) для організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП):

  • доступність будівель і приміщень;
  • індивідуалізація освітнього процесу з урахуванням діагнозів дітей з ООП;
  • використання відповідних форм і методів освітньої роботи (використання корекційних програм);
  • психолого-педагогічний супровід;
  • дотримання законодавчої бази по інклюзії: можливість введення посади асистента вихователя (за умови складних психофізичних вад);
  • доповнено класифікатор професій та їх передбачення Типовими штатними нормативами (1 асистент вихователя на 1 інклюзивну групу для організації корекційно-розвивальної роботи); визначені посадові обов'язки асистента вихователя;
  • забезпечення соціального середовища у закладі для вирішення проблем інклюзивної освіти (всі педагоги намагаються створювати у закладі радісну і доброзичливу атмосферу, формують позитивне ставлення вихованців та їх батьків до дітей з ООП);
  • відкритість освітнього закладу для відвідування дітьми з ООП (зміна поглядів, переконань, філософії, менталітету усіх учасників освітнього процесу - дітей, батьків, педагогів, обслуговуючого персоналу, що є важливим для створення у закладі оптимального комфортного середовища;
  • створення інклюзивного освітнього простору в закладі дошкільної освіти (забезпечення відповідного оснащення та обладнання освітнього процесу):
  • постійне поповнення змістового ігрового обладнання;
  • забезпечення демонстраційним та роздавальним матеріалом, індивідуальними картками зі спеціальними завданнями з різних розділів програми;
  • поповнення спеціального традиційного і нетрадиційного фізкультурного обладнання, ігрових м'яких модулів тощо;
  • створення групи індивідуального психолого-медико-педагогічного супроводу, з метою розробки системи роботи й заходів щодо оздоровчо-корекційної педагогічної роботи з дітьми з ООП та контролю за їх виконанням;
  • створення цілого ряду посібників, методичних рекомендацій, порадників на допомогу педагогам та батькам щодо роботи з дітьми з ООП ( з тяжкими порушеннями мовлення та ЗПР); здійснення прийому дітей з ООП до закладу дошкільної освіти відповідно до Положення про порядок загальної електронної реєстрації дітей для поступлення у Клеванський заклад дошкільної освіти №2 (ясла-садок) та правил прийому дітей до закладу (прийом дітей-інвалідів, які не мають протипоказань щодо відвідування дошкільних освітніх закладів, здійснюється за квотою вільних пільгових місць у закладі);
  • дітям, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантується право на відвідування Клеванського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) з гнучким режимом роботи та, за рішенням Клеванської селищної ради, - їх утримання у закладі за рахунок коштів місцевого бюджету;
  • створення раціональної системи фізкультурно-оздоровчої та лікувально-профілактичної роботи з урахуванням вимог програми для дітей загального розвитку та корекційних програм для дітей з ООП, а також вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів; забезпечення інтеграції дітей з ООП у загальний освітній процес (освітній простір закладу для інклюзивних дітей - це неоціненний досвід;
  • щоденне спілкування з однолітками, цілеспрямоване виховання поліпшує їх моторний, мовний, соціальний, особистісний, емоційний розвиток;
  • ровесники відіграють роль еталонів і зразків для дітей з особливими освітніми потребами);
  • організація соціальної взаємодії між здоровими дітьми та дітьми з ООП, направленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин;
  • створення адаптивно-освітнього простору, який задовольняє освітні потреби дитини з ООП;
  • забезпечення тісної співпраці з батьками, надання консультативної допомоги сім'ям, які виховують дітей з ООП, залучення законних представників до процесу навчання та виховання дитини, формування у них адекватного відношення до особливостей її розвитку, напрацювання оптимальних варіантів сімейного та суспільного виховання;
  • систематичне змістове наповнення та оновлення веб-сторінки Квасилівського ЗДО (ясла-садок) з обміну досвідом роботи з дітьми з ООП

Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання в закладі дошкільної освіти - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Колектив Клеванського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) створює усі належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Submenu
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування